Spętani przeznaczeniem


W kwietniu na portalu lubimyczytac.pl pojawiła się informacja dotycząca możliwości przedpremierowej recenzji najnowszej książki Veroniki Roth. Nie mogłam przegapić takiej okazji szczególnie, że pierwszy tom zrecenzowałam Wam w zeszłym roku (recenzję możecie przeczytać na stronie: https://ksiegozbiorczyta.blogspot.com/2017/05/naznaczeni-smiercia.html), choć może nie był na mojej liście top 10. Doszłam do wniosku, że szkoda porzucić cykl nie znając jego zakończenia, więc wysłałam zgłoszenie. Udało się otrzymałam egzemplarz recenzencki i zabrałam się do czytania. Veronica Roth w „Spętanych przeznaczeniem” w dość obrazowy sposób przedstawia nam dalsze losy dwójki głównych bohaterów Akosa i Cyry. Tym razem muszą oni stawić czoła Lazmetowi Noavekowi, który uchodził za zmarłego, jednak wraz ze swoimi sprzymierzeńcami decyduje się na wojnę przeciwko innym narodom. 






Nie będę wdawać się w zakamarki fabuły, by przez przypadek nie zdradzić fanom autorki dalszych losów bohaterów. Powiem Wam jednak co ja sądzę na temat tej książki. 



Już w „Naznaczonych śmiercią” autorka mocno skupiła się na przedstawieniu nam całej galaktyki i planet-narodów. Myślałam, że pierwsza część obfitująca w opisy jest tylko wstępem do lepszego zrozumienia wykreowanej fabuły i tym razem autorka skupi się bardziej na bohaterach niż na otaczającym uniwersum. Odniosłam wrażenie, że sam świat delikatnie zgubił Veronikę Roth. Podczas czytania zastanawiałam się często, po co poznajemy nieistotne (według mnie) okoliczności zamiast skupiać się na danym wątku czy bohaterach. Akcja jest rozwleczona, przez co miałam wrażenie, że nie robię postępów w poznawaniu fabuły, bądź po prostu jej nie rozumiem. Wizje wyroczni były dla mnie wręcz męczące. Cyra z wyraźnej i charakternej dziewczyny z tomu pierwszego przeistoczyła się w irytującą pannę. 



Powiem szczerze, że liczyłam na znacznie lepszą lekturę. Niestety otrzymałam zagmatwaną, niezbyt wciągającą historię, z przeciętnym zakończeniem. 

Duży plus oczywiście należy się Wydawnictwu Jaguar za fantastyczny marketing i okładkę, która przyciąga czytelnika. 

Pozdrawiam
A.




Zapoznaj się z innymi recenzjami cyklu "Naznaczeni" >>>

 


Za egzemplarz recenzencki dziękujemy:

Znalezione obrazy dla zapytania wydawnictwo jaguar


INFORMACJE O KSIĄŻCE 

Tytuł: Spętani przeznaczeniem 
Cykl: Naznaczeni (Tom 2)
Autor: Veronica Roth
Data wydania: 23 maja 2018 
Gatunek: Literatura młodzieżowa 
Wydawnictwo: Jaguar
Liczba stron: 480
Nominacje: Książka Roku Lubimycztac.pl (2018)

Ocena Księgozbioru:
4/10



10 komentarzy:

  1. Tym razem nie mój gatunek. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tym razem nie będę Cię namawiać do dania książce szansy ;)

      Usuń
  2. Mam ją w planach i nie mogę się jej doczekać 😍

    OdpowiedzUsuń
  3. A mi się bardzo podobała. Co prawda nie do konca mogłam cieszyć się lekturą, bo napadła mnie blokada czytelnicza, ale i tak widziałam i doceniłam w książce wiele plusów. Intrygi były dla mnie zrozumiałe, a profil psychologiczny postaci został pogłębiony bardziej niż wcześniej, co stanowiło ogromny plus historii. Do tego ten cudownie wykreowany świat przedstawiony z najmniejszymi detalami...

    Szkoda że Ciebie akurat ta książka zawiodła.

    Pozdrawiam i zapraszam:
    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ujmuje autorce wyobraźni bo jest naprawdę fantastyczna jednak sądzę że ten świat ją przerósł przysłaniając wszytko inne. Zgadzam się z Tobą że w tej części profil psychologiczny postaci został pogłębiony w stosunku do pierwszego tomu jednak mimo wszystko czytałam znacznie lepsze książki i niestety na ich tle ta wypada dość blado.

      Usuń
  4. Chyba muszę sama przeczytać i przekonać się jakie wrażenie na mnie wywrze...

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Ksiegozbiór , Blogger
blog
blog