To, co widzę bez Ciebie


Tess to siedemnastolatka, która pod wpływem emocji rzuca szkołę i udaje się do swojego ojca. Jest w zawieszeniu, nie potrafi wyobrazić sobie jak ma dalej funkcjonować gdyż jej świat uległ totalnemu rozpadowi. Kilka miesięcy wcześniej na jednej z imprez poznała Jonah. Od tego czasu kontaktowali się ze sobą codziennie przez wszystkie znane młodzieży kanały. Choć dzieliły ich setki kilometrów byli sobie bliscy. Były wspólne plany i wyznania. Gdy pewnego dnia Tess dowiaduje się, że Jonah popełnił samobójstwo jej świat staje w miejscu.

źródło:Bukowy Las 

Dziewczyna nadal pisze do niego by przekazać mu, co widzi bez niego i w ten sposób próbuje poradzić sobie z tą stratą.

Tess odnajduje pewnego rodzaju ukojenie pomagając ojcu w prowadzonym przez niego biznesie. Tata bohaterki organizuje nietuzinkowe pogrzeby. Dzięki temu zajęciu dziewczyna nie tylko pomaga ludziom, ale również nawiązuje lepszy kontakt z rodzicem. Pewnego dnia jednak otrzymuje zaskakującą wiadomość od Jonah. 


Książka „To, co widzę bez ciebie” z całą pewnością skierowana jest do młodych odbiorców. Porusza dość istotne kwestie od kontaktów z rodzicami, poprzez zwrócenie uwagi na występowanie chorób psychicznych, które bywają podstępne, do radzenia sobie ze stratą oraz przeżywaniem żałoby.

Powiem szczerze, że mam problem z oceną tej książki. Zafascynował mnie zwiastun i chyba liczyłam na ciut inną lekturę. Książka porównywana jest do „Trzynastu powodów”, z czym nie do końca jestem w stanie się zgodzić. Jedynym podobieństwem jest samobójcza śmierć nastolatka. Uczucia nastolatków też nie da się porównać, gdyż Clay Jansen znał Hannah Baker i przyjaźnili się od lat, a uczucie w nich wzbierało. Natomiast uczucie Tess do Jonah to uczucie według mnie lekko wyolbrzymione na potrzeby tej historii. Dziewczyna przeżywa śmierć swojego przyjaciela tak jak by zmarł jej ktoś z najbliższej rodziny, co nie do końca mnie przekonuje, choć zdaję sobie sprawę, że młodzieńcza miłość to raczej w dużej mierze fascynacja, a uczucia bywają przejaskrawione.


Główna bohaterka nie skradła mi serca i wiele razy ganiłam ją za jej niezbyt mądre posunięcia to jednak miejscami było mi jej żal, gdyż nie miała wsparcia w rodzicach, którzy sami zachowywali się jak nastolatkowie. 

Fabuła książki nie jest skomplikowana i wielokrotnie była powielana w książkach czy filmach. Książkę czyta się niezmiernie szybko i to jej zaleta.

Podoba mi się również to, iż autor nie ucieka od trudnych tematów: śmierci, choroby, pewnego rodzaju anonimowości w sieci. Te tematy są tutaj rozłożone na czynniki pierwsze i dobrze przeanalizowane, za co należy się mu duże uznanie.

Pozdrawiam 
A.


Za egzemplarz recenzencki dziękujemy:



INFORMACJE O KSIĄŻCE 

Tytuł: To, co widzę bez Ciebie 
Autor: Peter Bognanni 
Data wydania: 14 marca 2018 
Gatunek: Literatura młodzieżowa 
Wydawnictwo: Bukowy Las
Liczba stron: 296 

Ocena Księgozbioru:
6/10

8 komentarzy:

  1. Lubię sięgać po książki poruszające trudne życiowe tematy, bo dzięki nim mogę wiele przemyśleć. Po tę na pewno sięgnę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. nie czytam książek ale ta wydaje się być ciekawa :))

    recenzjebynikaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię czasami sięgnąć po książki młodzieżowe, szczególnie te wydawane przez Bukowy Las. Przekonałam się już kilkakrotnie, że te tytuły są warte uwagi, dlatego na ten również czekam z niecierpliwością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również kilka książek z Bukowego Lasu bardzo podpasowało dlatego się skusiłam.

      Usuń
  4. Pierwszy raz zetknęłam się z tą książką. Lubię tego typu powieści i chętnie sięgnę w okresie wakacyjnym.

    Pozdrawiam,
    toukie z ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z miłą chęcią wpadnę na Twojego bloga sprawdzić jak Tobie przypadła do gustu ta lektura.

      Usuń

Copyright © 2014 Ksiegozbiór , Blogger
blog
blog