Surogatka


Pod koniec lutego miała swoją premierę kolejna powieść Louise Jensen „Surogatka”. Nie miałam wcześniej przyjemności zapoznać się z twórczością autorki jednak po lekturze tej książki z pewnością nadrobię zaległości. 

Samo słowo surogatka prawdopodobnie nie jest Wam obce. Obecnie jest to dość modna na świecie forma wynajmowania matki zastępczej, która urodzi danej parze potomstwo. W polskim prawie surogacja nie jest ani legalna, ani nielegalna. 


Wracając do naszej książki. Główna bohaterka to mężatka, dobiegająca trzydziestki. Kat marzy tylko o jednym by jej rodzina była kompletna. Sama nie jest w stanie urodzić dziecka, więc wraz z mężem decyduje się na adopcję zagraniczną. Mimo, iż bardzo pragną by adopcja stała się faktem dwa razy w ostatniej chwili dowiadują się, że ktoś otrzymał ich upragnione maleństwo. Kobieta jest zdesperowana. Marzy o małej istotce, którą mogłaby kochać. Nie jest w stanie myśleć o niczym innym. Pewnego dnia w jednej z restauracji Kat spotyka przyjaciółkę ze szkolnych lat. Ich losy rozeszły się w dość dramatycznych okolicznościach. Lisa oferuje przyjaciółce, że zostanie jej surogatką. Kat ma wątpliwości gdyż tragiczna przeszłość nie daje jej spokoju. Jednak koniec, końców pragnienie posiadania potomstwa jest silniejsze. Nick i Kat zgadzają się by to Lisa została matką zastępczą. Od tego momentu życie głównych bohaterów zaczyna się komplikować. Czy przeszłość odciśnie piętno na przyszłości? 


Historia przedstawiona przez Louise Jansen wciągnęła mnie od pierwszych stron. Chęć posiadania dziecka przez Kat jest przedstawiona w ten sposób, że kibicujemy jej zmaganiom jak również zastanawiamy się czy oby nie jest to już chora obsesja. Jestem w stanie wyobrazić sobie tę przemożną chęć spełnienia największego marzenia w życiu kobiety. Tulenia małego, ciepłego, pachnącego szczęściem dziecka. Jednak wykreowany piękny obrazek czasem może stać się przytłaczający na tyle, że umysł zaczyna płatać nam figle. 

Louise Jensen napisała naprawdę fantastyczny thriller psychologiczny. Akcja książki rozgrywa się dwutorowo. Teraz i w przeszłości. Retrospekcja pozwala nam poznać zarówno losy Kat jak i jej męża. To doskonały zabieg, który buduje napięcie i pozwala by każdy element układanki w odpowiednim momencie trafił na swoje miejsce. Sądziłam, że w tej książce nic mnie nie zaskoczy. Od pierwszych stron wydawało mi się, że znam rozwiązanie zagadki. Jednak okazało się, że jestem w błędzie.


Sądzę, że wiele osób może mieć wątpliwość, co takiego autorka może nam zaoferować w historii o surogacji. Otóż ja odpowiem Wam na to pytanie. Ta książka z całą pewnością Was zaskoczy, wciągnie i sprawi, że nie poprzestaniecie na niej. Sięgniecie po inne dzieła Louise Jensen. Gwarantuje Wam. Ja z całą pewnością nadrobię zaległości ;). 

Pozdrawiam 
A. 

Za egzemplarz recenzencki dziękujemy:


INFORMACJE O KSIĄŻCE

Tytuł: Surogatka 
Autor: Louise Jensen
Data wydania: 28 lutego 2018 
Gatunek: thriller, sensacja, kryminał 
Wydawnictwo: Burda Książki 
Liczba stron: 400
Nominacje: Książka Roku Lubimycztac.pl (2018)

Ocena Księgozbioru: 
9/10 


12 komentarzy:

  1. Thrillery psychologiczne bardzo lubię i na pewno sięgnę po tę książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka zbiera pozytywne opinie, z pewnością po nią sięgnę. Bardzo lubię czytać thrillery psychologiczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się tym pozytywnym opiniom. Książka jest doskonale skontaktowana. Autorka wie jak wzbudzić ciekawość u czytelników

      Usuń
  3. Uwielbiam thrillery psychologiczne, ostatnio coraz częściej po nie sięgam. Mam ogromną ochotę przeczytać tę książkę, zbiera mnóstwo pozytywnych opinii.
    Pozdrawiam,
    Ada - czytasiee.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam i uważam,że ta książka jest świetna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bałam się tego że autorka za bardzo skupi się na samym wątku surogacji i książka nie będzie zaskakująca. Na szczęście dla mnie grubo się pomyliłam.

      Usuń
  5. Dzisiaj dostałam, nie mogę się doczekać lektury:)
    Miłego dnia.

    Pozdrawiam Czytamitu z www.czytamitu.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne zdjęcia zachęcają do lektury, wcześniej już zauważyłam tą książkę, teraz wiem, że warto przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że zdjęcia Ci się podobają, a książkę polecam gorąco.

      Usuń

Copyright © 2014 Ksiegozbiór , Blogger
blog
blog