Cztery dni w Kabulu


Jakoś tak się ostatnio składa, że główne skrzypce w czytanych przeze mnie książkach grają kobiety. Silne, inteligentne, niebanalne. Bardzo lubię takie bohaterki więc dziś nie będzie inaczej. Z dużą przyjemnością przedstawiam Wam Amandę główną bohaterką książki "Cztery dni w Kabulu". 





Amanda prowadzi misję szkoleniową dla afgańskich policjantów w bazie w Mazar-i Szarif. Jest doświadczonym negocjatorem i policjantką, dlatego właśnie gdy w Kabuli znika dwoje pracowników ambasady szwedzkiej zostaje natychmiast przetransportowana na miejsce zdarzenia. W czasie zaginięcia w mieście był zamach terrorystyczny, nikt zatem nie wie, czy dyplomaci zginęli w zamachu czy też zostali uprowadzeni dla okupu. Sprawa jest wyjątkowo delikatna i wymaga zachowania ścisłej tajemnicy. Amanda rozpoczyna trudne śledztwo, a tym czasem rząd szwedzki przygotowuje się do wizyty prezydenta Afganistanu. Jakikolwiek skandal jest teraz nikomu nie na rękę. Na domiar złego ambasador Szwecji nie współpracuje, ale dlaczego? Jednocześnie w Sztokholmie odnaleziono zwłoki młodego mężczyzny. To wszystko się jakoś ze sobą łączy. Tylko jak? Czas ucieka, z każdą minutą maleją szanse na odnalezienie dyplomatów żywych, a pytań wcale nie ubywa. Czy Amandzie uda się rozwikłać zagadkę i uratować tych ludzi? To pytanie zostaje tajemnicą aż do samego końca.


Muszę przyznać, że bardzo wciągnęła mnie ta powieść. Dobrze utrzymane tempo, ciekawa fabuła, niebanalna tajemnica, to wszystko sprawia, że czytanie tej pozycji jest czystą przyjemnością. Ogromnie również polubiłam naszą główna bohaterkę. Prócz trudnego zadania, jakie dostaje od swojego szefa, autorka postanowiła również skomplikować jej życie osobiste, co dodatkowo wprowadza element niepokoju dla czytelnika. Z chęcią poznałabym jej dalsze losy i potowarzyszyła w kolejnej niebezpiecznej akcji. 

Naprawdę ciekawy debiut. 


Na koniec dodam, że na okładce wydawnictwo umieściło informację, że jest to powieść sensacyjna dla miłośników serialu Homeland. Nie oglądałam, więc nie mam odniesienia, ale jeśli faktycznie tak jest, po przeczytaniu tej książki z chęcią obejrzę serial. 

Pozdrawiam
K.

Za egzemplarz recenzencki dziękujemy:




INFORMACJE O KSIĄŻCE 

Tytuł: Cztery dni w Kabulu 
Autor: Anna Tell 
Data wydania: 19 września 2018 
Gatunek: thriller, sensacja, kryminał 
Wydawnictwo: Sonia Draga
Liczba stron: 384

Ocena Księgozbioru: 

8/10

10 komentarzy:

  1. Serialu Homeland nie oglądałam, ale może zmieni się to po przeczytaniu "Czterech dni w Kabulu", bo mam ochotę właśnie na książkę, w której sporo się dzieje i po Twojej recenzji myślę, że będzie idealna :)

    Pozdrawiam :)
    https://fochoblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj dzieje się tu bardzo dużo, bohaterowie właściwie nie śpią a akcja z godziny na godzinę staje się bardziej skomplikowana ;). Jestem bardzo ciekawa Twojej opinii. Będzie mi bardzo miło jeśli wpadniesz ponownie po skończeniu książki i będziemy mogły porównać wrażenia :).
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Być może kiedyś skuszę się na tę książkę, jednak będzie musiała trochę poczekać, bo mój stosik książek do przeczytania, już nie udźwignie kolejnej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic mi nie mów, mam to samo, już mi się ten stosik śni po nocach ;)

      Usuń
  3. Zapowiada się rzeczywiście interesująco...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do zapoznania się i wyrobienia sobie własnego zdania ;)

      Usuń
  4. Również lubię takie inteligentne bohaterki, a za serial Homeland też planowałam się zabrać.. więc może zacznę od tej książki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj w klubie :). Ja nabrałam dużej ochoty na ten serial, ale najpierw muszę skończyć te już zaczęte, bo z serialami jak z książkami lista się ciągle wydłuża :D

      Usuń
  5. Nie słyszałam wcześniej o tej pozycji, jednak również uwielbiam książki w podobnej tematyce. A jeśli są to jeszcze klimaty policyjne, to tym bardziej coś dla mnie! Na pewno zainteresuję się jej kupnem. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świeżutka propozycja jest może dlatego ;) Wątek policyjny jest tu bardzo rozbudowany także polecam :)

      Usuń

Copyright © 2014 Ksiegozbiór , Blogger
blog
blog