Powiedz, że jesteś moja



Książka, którą chciałabym Wam przedstawić miała swoją premierę w czerwcu. Mimo, że od tego dnia minęło już trochę czasu uważam, że warta jest uwagi.

Stella jest psychoterapeutką, która w młodości przeżyła tragedię. Zaginęła jej roczna córeczka. Mimo trudnych chwil w swoim życiu stanęła na nogi. Obecnie jest szczęśliwą żoną i nadopiekuńczą matką. 

Pewnego dnia jej gabinet odwiedza młoda kobieta - Isabelle. Stella jest przekonana, że tak po dwudziestu latach wyglądałaby Alice, jej zaginiona córka. Kobieta traci grunt pod nogami. Poznanie Izabell zapoczątkowało lawinę życiowych komplikacji, które w konsekwencji uświadamiają Stelli, że może traci zmysły. Nikt z rodziny i przyjaciół nie wieży jej że Isabelle to Alice, przez co sama zaczyna popadać w matnię kłamstw i paranoi.


„Powiedz, że jesteś moja” to doskonały thriller psychologiczny. Historia, prawdopodobnie nie należy do mega zaskakujących czy odkrywczych, gdyż schemat powtarza się w tego rodzaju książkach. Bardzo podobała mi się jednak forma na jaką autorka zdecydowała się by opowiedzieć nam losy Stelli. Wydarzenia przedstawione są z perspektywy trzech osób: Stelli, Isabelle oraz jej matki. Z każdą kolejną stroną mamy poczucie, że wszystko powoli zaczyna się układać w logiczną całość. Z całą pewnością wiele momentów mogłoby zaskoczyć mniej wprawionych czytelników. Ci, którym ten gatunek nie jest obcy, zapewne rozgryzą wszelkie zabiegi autorki, jednak niczym to nie ujmuje tej powieści.
Choć książka jest dość długa, bo liczy ponad pięćset stron, to nie mamy uczucia znużenia czy chęci rezygnacji z lektury, wręcz przeciwnie, akcja toczy się dość wartko i porusza dość ważne aspekty: utratę bliskiej osoby, załamanie nerwowe, jak również miłość i oddanie, czy wykorzystywanie i znęcanie, nie tylko fizyczne ale również emocjonalne. 


Co do samego zakończenia, to pozostaje jakby otwarte choć, ja dla lekkiego podrasowania tej historii zakończyłabym ją trzy kartki wcześniej. Jednak nie jestem pisarzem tylko czytelnikiem, więc mogę tylko rzec, że opowieść warta jest poznania z racji tematów i emocji jakich dotyka oraz z uwagi na fakt, że czyta się ją niezmiernie przyjemnie i szybko. 

Pozdrawiam
A. 

Za egzemplarz recenzencki dziękujemy:





INFORMACJE O KSIĄŻCE

Tytuł: Powiedz, że jesteś moja
Autor: Elisabeth Noreback
Data wydania: 11 czerwca 2018
Gatunek: thriller, sensacja, kryminał
Wydawnictwo: Zysk S-ka
Liczba stron: 512

Ocena Księgozbioru:

7/10




7 komentarzy:

  1. Już od dłuższego czasu zbieram się do przeczytania tej książki i jakoś do tej pory mi się nie udało, lecz Twoja recenzja bardzo mocno mnie zachęciła, aby to zmienić. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i mam nadzieję że podzielisz moje wrażenia po lekturze

      Usuń
  2. Zbieram się do jej przeczytania, bo przeczytałam już kilka recenzji, które niezwykle zachęcił mnie do lektury. ;)

    Biblioteka-wspomnien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest naprawdę dobra i nie można się od niej oderwać,

      Usuń
  3. Nie słyszałam o niej, ale z chęcią sprawdzę, bo bardzo lubię thrillery psychologiczne. Nawet jeżeli jes schematyczna, to być może narracja faktycznie to wynagrodzi :)
    mrs-cholera.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Historia widziana z trzech perspektyw wprowadza świeżość do akcji i bardzo dobrze przez to się ją czyta.

      Usuń
  4. Uwielbiam thrilery psychologiczne! Zainteresowałaś mnie... :) Lubię też, kiedy książka się nie wlecze, a ta wydaje się idealna z tego co piszesz. Schematyczność, o której wspomniałaś delikatnie zniechęca, ale nie na tyle, by nie zaryzykować :D

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie, jeśli znajdziesz czas i chęci :)
    https://fochoblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Ksiegozbiór , Blogger
blog
blog