Srebrna dziewczyna


„Srebrna dziewczyna” to tak naprawdę książka o różnych odcieniach miłości, przyjaźni, kłamstwach i tajemnicach, zaplecionych w losy młodej dziewczyny, której imienia autorka nam nie zdradza.

Książka porusza dość ważne z punktu widzenia życia społecznego tematy, jakimi są rodzina, miłość, związki, zdrada czy przyjaźń, jednak według mnie jest to przedstawione w dość ciężki do przyswojenia sposób.


Jak wcześniej wspomniałam, historia przedstawiona jest ze strony bezimiennej narratorki, dziewczyny, która właśnie rozpoczęła nowy rozdział w swoim życiu – studia. Obecne wydarzenia przeplatane są retrospekcjami, które przekazują nam cenne informacje, jednak miejscami doprowadzają czytelnika, przynajmniej mnie, do lekkiej dezorientacji.

Jeśli chodzi o analizę bohaterów, to mogłabym rzecz, że przestawione w tej książce osoby są bardzo specyficzne. Mam wrażenie, że zbudowane na zasadzie przeciwieństw i kontrastów, jednak żadna z nich, tak naprawdę nie zapadła w moją pamięć. Nasza główna bohaterka, a zarazem narratorka również wzbudziła we mnie mieszane uczucia od współczucia po niesmak.


Samo pióro Leslie Pietrzyk prawdopodobnie by mi odpowiadało jednak forma zupełnie nie przypadła do gustu. Bardzo długo zastanawiałam się, co o tej książce napisać. Zastanawiałam się czy oby dobrze zrobiłam zgadzając się na napisanie tej recenzji. Jednak zdałam sobie strawę, że często czytam literaturę młodzieżową. Ta książka zdecydowanie mnie nie usatysfakcjonowała, wręcz przeciwnie, mogłabym rzecz, że sięganie po tę pozycje przychodziło mi z delikatnym trudem.

Pozdrawiam
A.


                            Za egzemplarz recenzencki dziękujemy:
INFORMACJE O KSIĄŻCE 
Tytuł: Srebrna dziewczyna
Autor: Leslie Pietrzyk 
Data wydania: 6 czerwca 2018
Gatunek: literatura obyczajowa 
Wydawnictwo: IUVI
Liczba stron: 304

Ocena Księgozbioru:
5/10

8 komentarzy:

  1. No szkoda, że książka nie okazała się lepsza. Jeszcze się nad nią zastanowię, ale kiedyś może z ciekawości po nią sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Okładka przyciąga wzrok, ale skoro nie spełnia oczekiwań, to raczej odpuszczę. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście okładka jak i opis wydawnictwa są zachęcające. Ja przeczytałam kilka recenzji i opinie o tej książce są różne od zachwytu po krytykę. Czasem warto dać pozycji szansę bo choć nie trafiła do mnie może Tobie przypadnie do gustu.

      Usuń
  3. Okładki nie zawsze są reklamą książki.Jedne piękne z zewnątrz zawodzą.Drugie brzydkie a w środku cudowna treść. Polecane ,zapisuję do przeczytania. Nie polecane,odrzucam. zgadzam się do jednego.Tytuł i okładka zachęcają.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama jestem ciekawa jak ja odebrałabym taką książkę?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem warto dać pozycji szansę bo choć nie trafiła do mnie, może Tobie przypadnie do gustu

      Usuń

Copyright © 2014 Ksiegozbiór , Blogger
blog
blog