Niezwykła podróż fakira, który utknął w szafie IKEA


Gdy otrzymałam propozycję recenzji książki „Niezwykła podróż fakira, który utknął w szafie IKEA” byłam niezwykle zaciekawiona, ale również podchodziłam do niej z lekką obawą. Cóż takiego autor może mi za serwować. Twórczość Romaina Puértolas’a była mi zupełnie obca więc zaczęłam się obawiać czy oby na pewno to był dobry wybór.


Na ogół jestem miłośniczką raczej mroczniejszej odsłony literatury, zatem można powiedzieć, że to był skok na głęboką wodę. A więc jak było? 


Nasz tytułowy fakir ląduje we Francji z podrobionym banknotem 100 Euro by w tamtejszym sklepie meblowym kupić wymarzone łóżko. Jak się okazuje łóżko dostarczone może być do sklepu następnego dnia rano, jednak jego cena niespodziewanie wzrosła. Jak na człowieka o magicznych zdolnościach przystało, nasz główny bohater zaczął pieniążki rozmnażać do kwoty pozwalającej na zakup, jednak noc musiał spędzić w salonie IKEA by następnego dnia wraz z wymarzonym zakupem udać się w drogę powrotną do Indii. I tu zaczynają się szalone przygody niezmiernie sympatycznego i przezabawnego hindusa Pooshyanoghart Ocoordhay (czyt. Poszytanoga Okurdę ). 


Nie będę zdradzać Wam fabuły, gdyż prawdopodobnie popsułabym Wam cała frajdę z czytania. Jeśli lubicie łatwą, niezobowiązującą i pełną humoru książkę to bez namysłu możecie sięgnąć po „Niezwykłą podróż fakira, który utknął w szafie IKEA”. Uśmiech z całą pewnością będzie często gościł na Waszej twarzy. Styl oraz forma jaką posługuje się Romain Puértolas jak najbardziej trafiły w moje gusta. Nie jest to książka, przy której się zmęczycie, a miałam w swojej karierze czytelniczej takie, które miały być komediami i nad którymi piały miliony, a według mnie były totalną klapą. Tu raczej nie możecie liczyć na rozczarowanie, wręcz przeciwnie, dobrą zabawa gwarantowana. 

W kinach od 20 lipca możecie oglądać ekranizację tej powieści. 

Pozdrawiam 
A.



Za egzemplarz recenzencki dziękujemy:





INFORMACJE O KSIĄŻCE 

Tytuł: Niezwykła podróż fakira, który utknął w szafie IKEA 
Autor: Romain Puértolas 
Data wydania: 14 stycznia 2015 
Gatunek: literatura współczesna 
Wydawnictwo: Sonia Draga 
Liczba stron: 240 

Ocena Księgozbioru: 
8/10

4 komentarze:

  1. Raczej nie jest to książka dla mnie. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry humor jest dla każdego. Książka jest naprawdę dobrze napisana do tego autor postarał się byśmy czuli autentyczność. Ja polecam na deszczowe dni dla poprawy nastroju.

      Usuń
  2. Nie wiem czy to tytuł dla mnie, ale brzmi interesująco.

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealna na piątkowy wieczór po całym tygodniu ciężkiej pracy...

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Ksiegozbiór , Blogger
blog
blog