Tylko jedno kłamstwo


„Wszyscy kłamią. Gdzieś to kiedyś czytałam. Że nieważne jak uczciwi i porządni jesteśmy we własnych oczach, każdy z nas i tak kłamie. Różni się tylko skala.”
Tara budzi się w łóżku przy boku mężczyzny. Niestety nie jest on jej mężem, do tego jest martwy. Okazuje się, że z poprzedniego wieczoru pamięta niewiele: przyszła porozmawiać z Seleną, ale jej nie było, drzwi otworzył jej Jacob, rozmawiali przy winie, ale co było dalej? Sytuacja, w jakiej się znalazła jest trudna. Ona sama do tego martwe ciało sąsiada. Przerażona analizuje sytuację i pozostaje jej tylko jedno wyjście – ucieczka. 




„Kłamstwa i sekrety to tykające bomby, które tylko czekają na moment, kiedy będą mogły narobić najwięcej szkód.”

W związku ze sprawą zabójstwa sąsiada Tara jest strzępkiem nerwów. Obserwuje toczące się śledztwo by uzyskać nurtującą ją odpowiedź: czy policja wie, że była na miejscu zbrodni? Jednak, gdy członkowie jej rodziny zostają podejrzanymi sprawa komplikuje się jeszcze bardziej. Dotychczasowe kłopoty z córką Rosie są niczym przy ciążących na niej zarzutach. Mąż również coś ukrywa. Wszystkie tajemnice i kłamstwa powoli zaczynają wychodzić na jaw. Jaką cenę Tara Logan będzie musiała zapłacić za utratę pamięci? Czy zniszczy to ją i jej rodzinę? 



Na te pytania warto poszukać odpowiedzi samemu sięgając po lekturę „Tylko jedno kłamstwo”, gdyż jest to doskonały i wciągający od pierwszej strony thriller psychologiczny. Autorka doskonale dozuje napięcie. Przedstawia wątek tak by za chwilę zaskakująco zmienić bieg wydarzeń. Żonglowanie podejrzanymi również wychodzi w tym przypadku doskonale. Autorka wywiodła mnie w pole, co świadczy o doskonałym rozegraniu intrygi. Plusem tej książki jest również to, że Kathryn Croft skupiła się na budowaniu akcji zupełnie pomijając opisy otoczenia, które w wielu powieściach burzyły napięcie. Tu książka niewątpliwie zyskuje z uwagi na fakt, że czytelnik dużo lepiej odczuwa emocje i stan głównej bohaterki. Na pochwałę zasługuje również wielowątkowość fabuły: kłopoty z dorastającą córką, problemy w relacji z mężem, stalker oraz zauroczenie detektywem niewątpliwie dodają tej książce pikanterii i sprawiają, że postaci są bardziej rzeczywiste w odbiorze.


Podoba mi się również sam watek kłamstw i nici intryg, jaki podjęła autorka. Pierwszy zacytowany przeze mnie cytat jest jednym z moich ulubionych, ponieważ tak naprawdę stanowi pełną prawdę o ludziach.


 Za egzemplarz recenzencki dziękujemy:

Znalezione obrazy dla zapytania BURDA KSIĄZKI


Gorąco polecam. 
A.

INFORMACJE O KSIĄŻCE:

Tytuł: Tylko jedno kłamstwo
Autor: Kathryn Croft
Data wydania: 8 listopada 2017
Gatunek: thriller, sensacja, kryminał
Wydawnictwo: Burda Książki
Liczba stron: 350 

Ocena Księgozbioru:
9/10


12 komentarzy:

  1. To chyba coś dla mnie, dlatego chętnie przeczytam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem bardzo ciekawa tej książki.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie przed chwilą skończyłam "Córeczkę" tej autorki i jestem zachwycona! W związku z tym czuję, że "Tylko jedno kłamstwo" nie będzie długo czekać na swoją kolej, bo chcę się przekonać, czy moje zachwyty się potwierdzą w przypadku kolejnej lektury:)

    Pozdrawiam ciepło,
    korczireads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie się czyta recenzje, przyznam że dzięki tobie chyba się nią zainteresuje. Fajnie by było przeczytać recenzje "morderstwo w orient Express".

    Pozdrawiam
    Zazuul.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak uda nam się nabyć to z miła chęcią dla Ciebie napiszemy recenzję.

      Usuń
  5. brzmi genialnie! w ogóle super napisana recenzja :) nie za długa, ale wyczerpująca temat i zachęcając do lektury.
    Nie znam jeszcze żadnej książki tej pisarki, ale coś czuję, że ta mi się spodoba :)
    zaczytanamona.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. serdecznie dziękuje za miłe słowa i polecam się na przyszłość.

      Usuń
  6. Dobra książka, podobała mi się, chociaż poprzednia ksiazka autorki jakoś bardziej przypadła mi do gustu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To było moje pierwsze spotkanie z autorką ale na pewno nie ostatnie.

      Usuń

Copyright © 2014 Ksiegozbiór , Blogger
blog
blog