Zaginione laleczki


W lipcu tego roku przedstawiałam Wam moją recenzję lektury „Skradzionych laleczek”. Już w tym samym miesiącu ukazała się w sprzedaży kolejna część tej serii „Zaginione laleczki”. Po skończeniu części pierwszej byłam pod ogromnym wrażeniem twórczości Ker Wukey i K.Webster. Oczywistym, zatem było, że sięgnę po kolejną pozycję tego duetu. 





Uprzedzam oczywiście osoby, które nie czytały części pierwszej, że owa recenzja będzie zawierała treści mogące być spoilerem dla tych osób. Jeżeli jesteś zainteresowany/a tą pozycją od razu przejdź do wrażeń z lektury znajdujących się jeden akapit niżej. 


Jade znów znalazła się w szponach swojego oprawcy. Jednak Benny ma również Bo, jej byłego narzeczonego, który jak się okazuje jest teraz zabawką jeszcze jednej obłąkanej osoby. Pani detektyw usilnie próbuje by horror sprzed ośmiu lat się nie powtórzył. Przy nadziei trzyma ją uczucie do Dillona jej partnera w pracy i jednoczycie w życiu prywatnym. Sam detektyw odchodzi od zmysłów po zniknięciu ukochanej i nic go nie powstrzyma przed schwytaniem zbrodniarza i uwolnieniem Jade. 

Nie będę wam streszczać tej historii, gdyż po pierwsze jest ona naprawdę krótka i łatwo o jakiś spoiler. Po drugie warto naprawdę samemu ją poznać. 


Co do fabuły jest ona skrojona w dobry sposób, gdyż nie pozwala czytelnikowi na nudę. Akcja jest szybka, dość dobrze przemyślana, choć w niektórych momentach wydawała mi się lekko przewidywalna. Podchodząc do drugiej części miałam pewne własne wyobraźnia, co do losów bohaterów. Wiele przypuszczeń okazało się nietrafionych, co niezmiernie mnie ucieszyło. Znaczy to, że autorki starały się by cała historia nie była dla czytelnika do końca oczywista, co tak naprawdę nie jest proste w dobie tylu thrillerów i horrorów. Pewne wątki mnie delikatnie zaskoczyły na plus. 

Postaci, zarówno Jade jaki i Dillona, są dobrze zarysowane, z silnymi charakterami. W tej części poznajemy historię Bennego oraz powód dlaczego stał się psychopatą. Postać „Zepsutej Laleczki” po prostu fantastyczna w swoim obłędzie. 


Tak jak w „Skradzionych Laleczkach” tak i tutaj autorki nie stronią od scen erotycznych, opisów brutalnych tortur, czy dość specyficznego brutalnego języka. Momentami zastanawiałam się czy oby z ostrością języka trochę nie przesadziły jednak po przeczytaniu całej historii wydaje mi się on jak najbardziej uzasadniony. 

Jak już wcześniej wspomniałam przy recenzji tomu pierwszego książka z pewnością przypadnie do gustu fanom thrillerów. 

Pozdrawiam 


Za egzemplarz recenzencki dziękujemy:

Wydawnictwo NieZwykłe


INFORMACJE O KSIĄŻCE 

Tytuł: Zaginione laleczki 
Cykl: Laleczki (tom2)
Autor: Ker Dukey, K Webster 
Data wydania: 18 lipca 2018 
Gatunek: thriller, kryminał, sensacja 
Wydawnictwo: NieZwykłe 
Liczba stron: 250 

Ocena Księgozbioru: 
9/10

11 komentarzy:

  1. Pierwsza część bardzo mi się podobała, więc tę na pewno również przeczytam. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Własnie się dowiedziałam że z tej serii mają ukazać się aż 4 części. Cieszę się niesamowicie gdyż historia Jade bardzo mnie wciągnęła.

      Usuń
  2. Nie czytałam pierwszej części i chyba muszę to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Po takiej recenzji to koniecznie trzeba przeczytać oba tomy :) Lubię taką literaturę więc sądzę, że w niedalekiej przyszłości będą na mej półce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie wydane są już 4 jednak na polski do tej pory przetłumaczono dwa. Gorąco polecam nie będziesz mogła oderwać się od lektury.

      Usuń
  4. Obie książki wydają się być niezwykle interesujące. Jako, że nie czytałam pierwszej części, pozwoliłam sobie zerknąć jedynie na tematykę i wrażenia i one też brzmią obiecująco. Wpisuję pakiecik na listę zakupów. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco zachęcam i czekam na Twoją recenzję z lektury. Przygotuj się na dość mocne wrażenia.

      Usuń
  5. Nie czytałam żadnej części ale brzmi ciekawie

    blog youtube(subskrybuj)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się. Jeśli jesteś fanką mocniejszych wrażeń to ta pozycja przypadnie Ci do gustu.

      Usuń
  6. Mam obie części, ale boję się zaczynać, bo nie wiadomo czy zostaną wydane pozostałe dwa tomy :( czy można zakończyć czytanie na drugim tomie i uznać, że to koniec historii?

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Ksiegozbiór , Blogger
blog
blog