Obietnica Następcy


„Obietnica Następcy” to już trzecia i ostatnia część trylogii „Prawo Milenium”. Autorka długo kazała nam czekać na zakończenie historii Rielle i Tyena. Tak długo, że zaczynając ten tom musiałam mocno grzebać w pamięci, aby odszukać wydarzenia z dwóch poprzednich części. Na całe szczęście pani Canavan trochę to zadanie ułatwia przywołując pewne fakty z przeszłości. 



Tyen wiedzie spokojne życie w świecie Doum i choć próbuje od wielu cykli wtopić się w otoczenie to mieszczańscy nadal traktują go jak obcego. Utrzymuje kontakty zarówno z Baluką, który nadal przewodzi Odnowicielom jak i Dhalim czyli Najwierniejszym, który próbuje przekonać Tyena, że światy bez Raena pogrążają się w chaosie. Mag miota się pomiędzy nimi gdyż uparcie nie ustaje w swym dążeniu do znalezienia sposobu, aby przywrócić Velly ludzką postać. 

Rielle po ukryciu Qalla zamieszkała w Murai i tworzy wzory do Mozaik. 


Gdy miedzy Ceramikami z Doum a Kupcami z Murai wybucha konflikt nasi bohaterowie ponownie się spotykają. Próbując nie dopuścić do wojny miedzy swoimi światami Rielle i Tyen nawiązują romans. Niestety ich starania obracają się w niwecz i Rielle musi uciekać i jeszcze skuteczniej ukryć Qalla. Zabiera go więc od Podróżników i wyruszają w tułaczkę na koniec światów, tam gdzie nikt nie rozpozna w młodym mężczyźnie nieżyjącego władcy. 


Od pierwszego tomu urzekła mnie ta historia, a najbardziej zależało mi na tym aby dowiedzieć się co stanie się z Vellą i tu niestety moje oczekiwania zostały dość mocno zawiedzione. Z przykrością stwierdzam, że rozwiązanie dla tej bohaterki nie przypadło mi do gustu. Oczekiwałam czegoś bardzo spektakularnego, no ale cóż nie zawsze autor spełnia nasze oczekiwania. Generalnie można by się było spodziewać trochę barwniejszego zakończenia. Mimo to świat, który przedstawia nam autorka, jego zasady i metody funkcjonowania są bardzo ekscytujący. Trzeci tom jest na pewno najsłabszym ze wszystkich, ale cała trylogia jest barwna i ciekawa i zapewne sięgnę po kolejne pozycje pani Canavan.

Pozdrawiam
K.



INFORMACJE O KSIĄŻCE 

Tytuł: Obietnica Następcy 
Cykl: Prawo Milenium 
Autor: Trudi Canavan 
Data wydania: 13 września 2017 
Gatunek: Fantastyka, fantasy, science fiction 
Wydawnictwo: Galeria Książki 
Liczba stron: 618 
Nominacje: Książka Roku Lubimyczytać.pl (2017) 

Ocena Księgozbioru: 
7/10

8 komentarzy:

  1. Wiele już słyszałam o tej autorce i sama nie wiem czemu jeszcze nie poznałam jej twórczości. Chętnie przeczytałabym tę trylogię. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi wpadła w ręce przez przypadek, ale pierwszy tom mnie tak zafascynował, że monitorowałam pojawianie się kolejnych części, choć nie było łatwo, bo miedzy drugim a trzecim tomem minęły dwa lata, a ja nadal pamiętałam, więc o czymś to chyba świadczy ;)

      Usuń
  2. Ja na razie przeczytałam trylogię Magów i baaaardzo milo ją wspominam, więc na pewno sięgnę po inne książki tej Autorki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja muszę nadrobić inne pozycje tej autorki, bo bardzo podoba mi się jej styl.

      Usuń
  3. Według informacji na stronie autorki (https://www.trudicanavan.com/books/millenniums-rule-trilogy/makers-curse/) "Prawo Milenium" nie jest już trylogią, tylko cyklem. W 2019 roku planowane jest wydanie czwartego tomu "Maker's Curse" (prawdopodobny polski tytuł: "Klątwa kreatora" lub "Klątwa kreatorów"). Właśnie

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Ksiegozbiór , Blogger
blog
blog