Zabójca z sąsiedztwa


Dzięki programowi Xsięgarnia na TVN24 dowiedziałam się o Alex Marwood. Można powiedzieć, że sama autorka z ekranu telewizora zachęciła mnie do tego by sięgnąć po jej książki.
„Zabójca z sąsiedztwa” to specyficznie napisana książka. To połączenie powieści obyczajowej, kryminału i thrillera.
Bohaterowie to szóstka osób mieszkających w jednej kamienicy przy Beulah Grove 23 w Londynie. Kamienica to nie pięciogwiazdkowy pensjonat z przemiłą atmosferą. To raczej rudera, duszna i śmierdząca, z jedną łazienką na piętrze, do tego obskurne mieszkanka. Wielkim plusem za to jest to, że każdy z lokatorów tak naprawdę może się w tu ukryć i mieć poczucie anonimowości. Każda z osób skrywa bardziej lub mniej mroczną tajemnicę. Kamienicznik nie żąda okazania dokumentów, ważne jest tylko to by o czasie otrzymywał pieniądze, jednak posunie się też do każdej niegodziwości by tylko wykorzystać swoją pozycję.
Losy bohaterów zwiążą się ze sobą z powodu tragicznego wydarzenia. Żadne jednak nie zdaje sobie sprawy, że jedno z nich skrywa znacznie więcej niż pozostali.
Marwood w swoich książkach bazuje na realnych postaciach i wątkach kryminalnych. Sama fabuła jest napisana bardzo obrazowo. W pewnych momentach miałam wrażenie, że dzięki wnikliwym opisom poczułam nawet zapach. Mieliście tak pewnie miliony razy, że czytana przez Was książka nie była powieścią, a filmem zekranizowanym przez waszą wyobraźnię. Tak właśnie jest i tutaj. Liczne niedopowiedzenia oraz urwane sceny sprawiają, że napięcie buduje się samo. Dużym plusem jest to, że autorka nie popadła w przesadę opisując makabryczne wydarzenia, jakie rozgrywały się w jednym z mieszkań. Przeplata to innymi wątkami, przez co książka staje się bardziej przystępna. Ja osobiście nie mam problemów z makabrycznymi opisami morderstw jednak wyczyny mordercy mogą nie jednego czytelnika doprowadzić na skraj wytrzymałości.
Sam styl i humor autorki również bardzo mi odpowiadał. Zabójca z sąsiedztwa to moje pierwsze spotkanie z jej twórczością jednak z pewnością nie będzie ostatnie.
Prawa do ekranizacji książki kupiła Rabbit Bandini Produtions. Bardzo jestem ciekawa tej ekranizacji gdyż sama książka napisana jest w sposób bardzo naturalistyczny. Mam nadzieję, że zachwyci mnie tak samo, choć często bywa, że książka jest duża lepsza niż film.
Wywiad z Alex Marwood znajdziecie w wakacyjnym numerze magazynu Pocisk. 
Pozdrawiam i życzę miłej lektury.
A.


INFORMACJE O KSIĄŻCE
Tytuł: Zabójca z sąsiedztwa
Autor: Alex Marwood
Data wydania: 26 października 2016
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Wydawnictwo: Albaatros
Liczba stron: 400
Ocena Księgozbioru:

8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Ksiegozbiór , Blogger
blog
blog