Księżniczka Popiołu



„Wewnątrz znajduje się korona wzorowana na tej, jaką nosiła moja matka. Diadem z płomieni, które przecinają czoło i wznoszą się kilka centymetrów do góry, liżąc powietrze. (…) Ale podczas gdy korona mojej matki była wykonana z czarnego złota i udekorowana rubinami, ta, którą przysyła mi Kajser, została ukształtowana z popiołów, a gdy tylko znajduje się na głowie, zaczyna się kruszyć, brudząc włosy, skórę i suknię.
Matka była znana jako Królowa Ognia, pełna monarszej władzy i siły. Ale ja jestem Księżniczką Popiołu, żywą parodią” 



Theodosia Eirene Houzzara urodziła się jako córka władczyni bajecznej krainy Astrei zasobnej w magiczne klejnoty. Gdy Theo miała 6 lat jej krainę podbili Kalovaxianie. Na oczach dziewczynki jej matce, Królowej Ognia, poderznięto gardło, jej lud został zniewolony, a sama Theodosia została zakładnikiem nowego władcy Kaisera. Mijają lata. Dziewczyna nadal tkwi na dworze swego oprawcy nierzadko dotkliwie karana za uczynki swojego ludu, stara się zapomnieć o swoim pochodzeniu i należnej pozycji. Wszystko ma jednak swoje granice. Z chwilą gdy Kaiser zmusza Theo do zamordowania własnego ojca dziewczyna postanawia się zbuntować, odzyskać władzę i wyzwolić swój lud.



Swoje podsumowanie zacznę od tego jak bardzo urzekła mnie okładka tej książki. Jest po prostu przepiękna. W środku niestety troszkę gorzej, acz nie najgorzej. Akcja rozwija się bardzo powoli, co nie powiem, powodowało czasem delikatne rozdrażnienie, ale dość ciekawie. Bardzo zaskoczyła mnie brutalność jaka pojawia się na kartach tak samo nagle jak i szybko znika, ale nie da się jej później tak łatwo usunąć z pamięci. Dla miłośników gatunku zabraknie pewnie kilku kluczowych elementów. Jak dla mnie, nie za wiele na razie wiemy o świecie, który nas otacza choć ma on niewątpliwy potencjał. Autorka prześlizguje się po niektórych tematach, przez co nie do końca rozumiem pewne mechanizmy działania, ale liczę, na to, że zostaną one rozwinięte w kolejnych częściach zatem czekam na tom drugi. 

Pozdrawiam 
K. 

Za egzemplarz recenzencki dziękujemy:


INFORMACJE O KSIĄŻCE 

Tytuł: Księżniczka Popiołu 
Cykl: Ash Princess Trilogy (tom 1) 
Autor: Laura Sebastian
Data wydania: 24 września 2018 
Gatunek: Fantastyka, fantasy, science fiction
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Liczba stron: 424
Nominacje: Książka Roku Lubimycztac.pl (2018)

Ocena Księgozbioru: 

6/10

8 komentarzy:

  1. Szkoda, że podobało się średnio, ale chciałabym ją kiedyś przeczytać. Bohaterka w wykreowanych okolicznościach może być interesująca i jestem ciekawa, jak to wyszło. Jak trochę mi się uluźni, to po nią sięgnę :)

    mrs-cholera.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również liczę na to, że się rozwinie, na pewno ma potencjał, wiec sięgnę po następną część.

      Usuń
  2. To nie jest książka dla mnie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Okładka piękna i przyciągająca wzrok, ale treść raczej nie dla mnie.
    Pozdrawiam. ;**
    P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie okładka roni wrażenie. Zapraszamy do naszych innych recenzji, może tam coś bardziej przypadnie do gustu ;)
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  4. Sama nie wiem, czy ta brutalność to dla mnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, musisz to sama ocenić, to nie jest tak, że z książki krew się wylewa, są takie to tylko momenty aczkolwiek jak pisałam byłam zaskoczona.

      Usuń

Copyright © 2014 Ksiegozbiór , Blogger
blog
blog