Kolekcja nietypowych zdarzeń


Toma Hanksa chyba nikomu przedstawiać nie trzeba. Wybitny aktor, reżyser i producent filmowy. Większość kocha go za rolę Forresta Gumpa ją natomiast uwielbiam go za cudowną kreację w filmie Skarbonka (jeśli ktoś nie widział gorąco polecam), Masz Wiadomość i Terminal (może nie typowo, ale moje prawo). Gdy zatem zobaczyłam pierwsze reklamy książki napisanej przez Toma wiedziałam, że wcześniej czy później muszę ja przeczytać. Nie sprawdzałam o czym jest ani jakie są o niej opinie. Zupełnie mnie to nie interesowało. O czym by nie była, po prostu musiałam ja przeczytać, no i w końcu nastała ta wiekopomna chwila ;). 



„Kolekcja nietypowych zdarzeń” to zbiór krótkich opowiadań. W niektórych z nich występują te same postaci, ale generalnie opowiadania są o różnej tematyce. Od historii pewnego romansu, po przez podróże w czasie (to chyba jedno z moich ulubionych opowiadań), po opowieść o tym jak to czasami bywa z tym show biznesem. Jedyne co je łączy, to motyw maszyny do pisania, czasem bardzo istotny, czasem tylko zaznaczony, jednak zawsze ukazujący jak bardzo bezosobowe staje się nasze życie. Przestajemy zawracać uwagę na formę, na relacje, pędząc gdzieś nie do końca wiedząc gdzie. 
Jak to w zbiorze opowiadań często bywa, jedne opowiadania są ciekawsze inne troszkę mniej. Jeśli spodziewacie się „Bóg wie czego” to się rozczarujecie. Nie znajdziecie tu żadnych sensacji czy nagłych zwrotów akcji. Nie spodziewajcie się też wielkiej tajemnicy. To po prostu zapis codzienności, opowieść o relacjach międzyludzkich. Czasem smutne, czasem nostalgiczne, często zabawne. Ja osobiście miałam odczucie jakbym podążała za aktorem, który w każdym opowiadaniu wciela się w inną rolę. 


Choć może nie jest to utwór na miarę wielkiego dzieła, to mimo wszystko czyta się go z czystą przyjemnością. Piękny język i ciekawa forma to coś co większość czytelników ceni i szanuje. Dodatkowym bonusem estetycznym są świetne zdjęcia maszyn do pisania z rożnych okresów. Ja zdecydowanie doceniam i będę czekać na kolejne pozycje Toma. 

Pozdrawiam

K. 


INFORMACJE O KSIĄŻCE 

Tytuł: Kolekcja nietypowych zdarzeń 
Autor: Tom Hanks 
Data wydania: 25 października 2017 
Gatunek: Literatura współczesna 
Wydawnictwo: Wielka litera 
Liczba stron: 400 
Nominacje: Książka Roku Lubimyczytać.pl (2017) 

Ocena Księgozbioru: 
7/10 


12 komentarzy:

  1. Chętnie poznam aktora w nowym wcieleniu pisarza. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym niedługo przeczytać te opowiadania. Kuszą mnie już od jakiegoś czasu. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mnie też długo kusiły, ale w końcu się udało i bardzo jestem zadowolona.

      Usuń
  3. Wszystko fajnie, tylko nie przepadam za krótkimi formami i nie jestem pewna czy by mi to do gustu przypadło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To faktycznie problem, ale niestety póki nie spróbujesz to się nie dowiesz ;)

      Usuń
  4. Na pewno będę chciała poznać zbiór tych opowiadań!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie przeczytanie ,jak i napisanie recenzji tej książki ,to było wyzwanie. W pierwszym przypadku ciężko znoszę czytanie zbiorów opowiadań ,a w drugim nigdy przedtem nie miałam okazji jakiegokolwiek zbioru recenzować :D Ale mimo moich obaw książka wydała mi się całkiem dobra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi właśnie też. Widziałam wiele zdań krytycznych co do tej książki i zupełnie tego nie rozumiem, ale o gustach się w sumie nie rozmawia :)

      Usuń
  6. Jestem fanką aktorskich dokonań tego Pana, zatem z przyjemnością sięgne po jego książkę.
    Zapraszam też Ciebie na dowiedziny do mnie i relację z Bookieciarni :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zupełnie tak jak ja i takie mam wrażenie, że ta książka jest taka jak Tom niby zwyczajna, ale jednak ma to coś.
      Dziękujemy za zaproszenie, z chęcią Cię odwiedzimy :)

      Usuń

Copyright © 2014 Ksiegozbiór , Blogger
blog
blog