Sekret, którego nie zdradzę


„Sekret, którego nie zdradzę” to już 12 tom cyklu Rizzoli/Isles czyli bardzo utalentowanej detektyw i diabelnie zdolnej patolog sądowej. Obie panie stanowią duet wprost idealny, jeden z lepszych z jakimi miałam do czynienia. Jeśli nie mieliście jeszcze przyjemności spotkania to gorąco Was zachęcam do zaczęcia od początku aczkolwiek książki napisane są w taki sposób, że można przeczytać dowolną z nich niemniej jednak tracą na tym wątki poboczne, które dodatkowo ubarwiają cała serię, ale wróćmy już do dzisiejszej pozycji.

Nie ma co czarować bez morderstwa się nie obejdzie. Rizzoli i Isles tym razem zostają wezwane do eleganckiego domu. Nic nie wskazuje aby to miejsce było miejscem zbrodni. W sypialni na łóżku leży młoda kobieta. Wygląda jakby spała. Jedynym niepokojącym elementem jest to, iż jej gałki oczne spoczywają w jej dłoni, a w twarzy zieją pustką dwa oczodoły. Żadnych śladów ani świadków.

„-Czy mi się zdaje, czy zawsze trafiają się nam porąbane zabójstwa? – zapytał Frost. (…)
- Wszystkie zabójstwa są na swój sposób porąbane – odparła.” 
Kobieta była poczatkującą producentką horrorów, a jej pierwszy film nosił tytuł „Widzę Cię”. Czy to jest jakaś wskazówka? 

Po kilku dniach, na nabrzeżu, zostaje znalezione ciało młodego mężczyzny. W jego klatce piersiowej tkwią trzy strzały, ale nie są one przyczyną śmierci. Po szczegółowej sekcji zwłok doktor Isles zaczyna podejrzewać, że obie te zbrodnie mogą być ze sobą powiązane. Pytań jest coraz więcej jednak brak jakichkolwiek odpowiedzi. Czy tym razem Rizzoli uda się rozwikłać zagadkę makabrycznych morderstw? Tego dowiecie się czytając książkę. Ja jeszcze podpowiem, że historia związana z Apple Tree, którą autorka wykorzystała do zawiązania fabuły niestety wydarzyła się naprawdę i tym bardziej jest to przerażające (więcej na ten temat znajdziecie w recenzowanej przeze mnie niedawno książce „Potęga sugestii”).


Pani Gerritsen jak zwykle trzyma w napięciu i nie zawodzi. Ja osobiście uwielbiam ten cykl i mam nadzieję, że autorka niezaprzestanie pisać kolejnych tomów, bo prócz zbrodni jest jeszcze wiele, rzeczy które zostają bez odpowiedzi jak choćby to czy dr Isles w końcu poukłada swoje życie osobiste. Gorąco też kibicuję Angeli Rizzoli i zdradzę, że w tej części znów wszystko stanie na głowie. 

Pozdrawiam 
K. 


INFORMACJE O KSIĄŻCE 

Tytuł: Sekret, którego nie zdradzę 
Cykl: Rizzoli/Isles (tom 12)
Autor: Tess Gerritsen 
Data wydania: 25 października 2017 
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał 
Wydawnictwo: Albatros 
Liczba stron: 384 

Ocena Księgozbioru: 
8/10 




6 komentarzy:

  1. Czytałam tę książkę i podobała mi się. Teraz mam w planach przeczytanie poprzednich części. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Z czystym sumieniem polecam, zarówno tą jak i poprzednie części :)

      Usuń
  3. Tess Gerritsen to gwarancja dobrej lektury:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Ksiegozbiór , Blogger
blog
blog