Siostra Burzy


recenzja siostra burzy ksiegozbiór

W sierpniu na naszym blogu pojawiła się recenzja pierwszej części z cyklu Siedem Sióstr. Dziś wracam do Was z recenzją Siostry Burzy drugiej w kolejności książki. Po przeczytaniu Siedmiu Sióstr (dla tych co nie mieli okazji zetknąć się z tą pozycją wyjaśniam, że pierwsza część nosi taki sam tytuł jak nazywa całego cyklu) z niecierpliwością czekałam na kolejną odsłonę sagi rodziny D’Aplièse. 

Druga część opowiada o drugiej w kolejności siostrze imieniem Ally – Alkione - i zaczyna się w tym samym miejscu co poprzednia, czyli w momencie gdy nasza bohaterka dowiaduje się o śmierci Pa Salta. Dziewczyna jest zagubiona. Czuje, że nie jest w stanie do końca właściwie pożegnać ukochanego ojca, gdyż jest obecnie w najszczęśliwszym momencie swojego życia - przeżywa wielką miłość. I choć tak jak Maja (starsza siostra) otrzymuje kopertę ze wskazówkami, które mają jej pomóc w odnalezieniu swoich korzeni, Ally przygotowuje się właśnie do regat i eliminacji krajowych przed Olimpiadą, więc nie zamierza z nich korzystać. Dopiero kolejny wieki cios, jaki spada na nią jak grom z jasnego nieba, powoduje że dziewczyna chce uciec i zająć się czymś co nie będzie jej przypominać o wszystkich tragediach jakie ją spotkały w tak krótkim czasie. Rezygnuje z eliminacji i wyjeżdża do Norwegii, bo tam kierują ją współrzędne wyryte na strefie armilarnej. Zaczyna zgłębiać historię młodej śpiewaczki, Annie Landvik, która przeszło sto lat wcześniej trafia z małej wioski w górach do wielkiego muzycznego świata Christianii (obecnie Oslo), aby śpiewać na premierze poematu Henrika Ibsena „Peer Gynt”. Im bardziej Ally zgłębia się w życie artystki tym bardziej zaskakujące informacje wychodzą na światło dzienne. 

Czy Ally jest spokrewniona z Annie? Po kim dziewczyna odziedziczyła swój muzyczny talent? Na te pytania znajdziecie odpowiedź w książce, która tak jak i pierwsza część, jest fikcją, ale zawiera wiele smaczków historycznych dotyczących wcześniej wspomnianego utworu. Autorka podzieliła powieść na kilka części, a każdą z nich poprzedza tytuł jednego z utworów napisanego przez Edwarda Griega na zamówienie Henrika Ibsena. Warto je sobie odsłuchać w trakcie czytania. Na pewno je znacie, gdyż są to dość popularne utwory. Mi osobiście pomogły one jeszcze bardziej wsiąknąć w historię, którą czytałam. Oczywiście przewija się też tajemniczy wątek pojawiającego się i znikającego Pa Salta. Nie wiem jak Was, ale mnie strasznie intryguje czy to celowy zabieg autorki, żeby podtrzymać napięcie czy może jednak okaże się, że Pa wcale nie jest taki martwy? 

Na zakończenie książki, jak i w pierwszej części, jest bardzo ciekawa sesja Q&A. Uważam, że jest to bardzo trafiony pomysł i zdążyłam się już do niego mocno przyzwyczaić, wręcz muszę się powstrzymywać, żeby nie zajrzeć do niego przed rozpoczęciem czytania ;). Serdecznie polecam tę pozycję i z niecierpliwością czekam na kolejną część cyklu.
Pozdrawiam


recenzja siostra burzy księgozbiór
INFORMACJE O KSIĄŻCE

Tytuł: Siostra Burzy
Cykl: Siedem Sióstr (tom2)
Autor: Lucinda Riley
Data wydania: 14 czerwca 2017
Gatunek: literatura młodzieżowa
Wydawnictwo: Albatros
Liczba stron: 576

Ocena Księgozbioru:
8/10



11 komentarzy:

  1. A ja wciąż nie przeczytałam pierwszego tomu, chociaż to sobie obiecywałam... Ale teraz dodatkowo zmotywowałaś mnie do zamówienia jej tym Q&A, o którym nie miałam pojęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak koncepcja Q&A jest świetnym zabiegiem. Można tam znaleźć wyjaśnienia pewnych kwestii, które w książce nie zawsze do końca są jasne. Zdecydowanie zachęcam do sięgnięcia zarówno po pierwszą jaki drugą część.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Jeszcze nie przeczytałam pierwszej części, czyli mam co nadrabiać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie. Szczególnie, że trzecia część miała swoją premierę w Stanach 21 marca 2017 i choć nie znalazłam nigdzie informacji o dacie polskiej premiery to liczę, że będzie to miało miejsce w najbliższym czasie.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. chyba nie jestem przekonana :D To znaczy zabieg Q&A jest bardzo ciekawy, fabuła też w sumie niczego sobie, ale jakoś książka mnie nie zachęciła :D
    Pozdrawiam serdecznie, cass z cozy universe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cassie jeśli chcesz się zapoznać z Q&A to są dostępne na dole strony: http://pl.lucindariley.co.uk/seven-sisters-series/the-seven-sisters/
      Jeśli to Cię nie przekona to nie ma co czytanie ma być przyjemnością a nie kara czy drogą przez mękę ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Bardzo spodobał mi się Twój blog i styl pisania. Będę zaglądać częściej, o ile czas pozwoli :) Zostawiam obserwacje!

    Pozdrawiam gorąco i zapraszam,
    http://iskraczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękujemy za miłe słowa i gorąco zapraszamy do śledzenia :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Nie czytałam nawet pierwszego tomu, ale cykl zaintrygował mnie już wcześniej. Nie jestem pewna czy wpasuje się idealnie w mój gust, aczkolwiek nie omieszkam tego sprawdzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem przekonana, że warto poświęcić trochę czasu i to sprawdzić. Nawet jeśli sama książka Ci się nie spodoba to gwarantuję, że ciekawostki historyczne w niej zawarte są godne uwagi ;)
      Pozdrawiam

      Usuń

Copyright © 2014 Ksiegozbiór , Blogger
blog
blog