Biuro przesyłek niedoręczonych


Szukając nowości wydawniczych, żeby przygotować dla Was post wpadłam na książkę pod uroczym tytułem "Biuro przesyłek niedoręczonych". Tytuł mnie tak zafascynował, że postanowiłam ją koniecznie przeczytać. Muszę powiedzieć, że już dawno nic mnie tak nie zauroczyło jak ta książka. Nie mogłam się wprost oderwać.

Historia nie jest zbyt skomplikowana i dość łatwo przewidzieć jej koniec już w połowie powieści, ale to nie ma najmniejszego znaczenia. Ważne jest to, że zaraża pozytywną energią już od pierwszych stron, choć tak naprawdę główni bohaterowie nie mają łatwego życia, przeżywają swoje większe i mniejsze dramaty dnia codziennego. Ich losy splatają się w bajkowy sposób, przenikają lub mijają. Są zwykłymi ludźmi z niezwykłą energią. Zuzanna, urocza dziewczyna z jeszcze bardziej uroczym pupilem Karoliną (lotopałanką karłowatą) przeprowadza się do Miasteczka i rozpoczyna pracę w Biurze Przesyłek Niedoręczonych, do którego trafiają wszystkie paczki i listy, które z różnych przyczyn nie zostały dostarczone do adresatów. Obok przesyłek dziwnych (oj wierzcie mi bardzo dziwnych 😀), złośliwych, tych do Świętego Mikołaja są też te bardzo ważne, które mogą uratować czyjeś życie lub przynieść długo wyczekiwane szczęście i właśnie te ostatnie trafiają w ręce Zuzanny. Zuzanna musi coś z tym zrobić. Stawia sobie za punkt honoru dostarczenie listów, które od 38 lat nie docierają do adresatów. Pomaga jej w tym koleżanka z pracy nieco ekscentryczna osiemdziesięcioletnia Mila. Zuzanna ma też cynicznego, zgorzkniałego sąsiada pana Stanisława, który dodaje dodatkowego kolorytu w życiu naszej bohaterki i mimo usilnych starań nie uda mu się zostać czarnym charakterem tej powieści.

Pierwszy raz spotkałam się z autorką, ale tak bardzo spodobał mi się jej styl, że na pewno nie będzie to nasze ostatnie spotkanie. Książka czyta się w zasadzie sama dzięki niepowtarzalnemu klimatowi, mądrości i magii. Serdecznie zapraszam Was to przeczytania tej książki, naprawdę warto.
pozdrawiam i życzę miłej lektury.
K.

INFORMACJE O KSIĄŻCE

Tytuł: Biuro przesyłek niedoręczonych


Autor: Natasz Socha
Data wydania: 10 listopada 2016
Gatunek: literatura obyczajowa,romans
Wydawnictwo: Pascal
Liczba stron: 304
Ocena Księgozbioru:

7/10

1 komentarz:

Copyright © 2014 Ksiegozbiór , Blogger
blog
blog