Odium


Dziś chciałabym Wam przedstawić debiut literacki Katarzyny Grzegrzółki. Ostatnimi czasy często sięgam po debiuty. Czasem bywam rozczarowana jednak w dużej mierze stwierdzam, że było warto. Jak będzie tym razem? 

„Odium” to kryminał. Nie łatwo mnie zadowolić w tym temacie. Jestem miłośniczką kryminałów, wiec w tym zakresie mam dość wygórowane oczekiwania. 




Wydarzenia biegną dwutorowo w teraźniejszości i przeszłości. W teraźniejszości poznajemy komisarza Burego i jego pracę nad niełatwym śledztwem morderstwa młodej kobiety. Ciało znaleziono w lasku, było zmasakrowane, co świadczyło o niezwykłej brutalności sprawcy. Przy zwłokach sprawca pozostawił karteczkę z napisem ODIUM („czyli uczucie niechęci lub nienawiści do kogoś, kogo obarcza się winą za coś” – źródło Wikipedia). W niedługim czasie pojawiają się kolejne ofiary sprawcy. 

Przeszłość to losy Aśki młodej barmanki. Te rozdziały stanowią pewien kontrast do brutalnych wydarzeń z teraźniejszości.


Jak na debiut to muszę przyznać, że jest całkiem niezły. Książka wciąga i sprawia, że chce się ją skończyć jak najszybciej. Niewątpliwie duża ilość dialogów sprzyja poczuciu, że historia płynie sama. Powiem szczerze, że jedno, co bym zmieniła to zawiłe historie Burego i Baśki. W tym przypadku możliwe były dwa rozwiązania. Postawić na serię z Burym i wątek osobisty rozwijać w poszczególnych częściach lub zwyczajnie odpuścić. Tak na dobrą sprawę nie wiele wnosił to do fabuły. Nie sądzę jednak by w debiucie zakładało się by poprowadzić serię zatem drugie rozwiązanie byłoby najlepszym wyjściem. 


Na uwagę również zasługuje fakt, że autorka doskonale poradziła sobie z opisem sekcji zwłok. Dla fanów tego typu gatunku szczegóły z całą pewnością nie umkną uwadze. 
Podsumowując moją recenzję uważam, że jest to dobry debiut i warto po niego sięgnąć. Ja z cała pewnością będę obserwowała rozwój pani Katarzyny Grzegrzółki. 

Pozdrawiam i życzę miłej lektury 

A.

Za egzemplarz recenzencki dziękujemy:



INFORMACJE O KSIĄŻCE 

Tytuł: Odium 
Autor: Katarzyna Grzegrzółka 
Data wydania: 9 stycznia 2019 
Gatunek: thriller, sensacja, kryminał 
Wydawnictwo: Zysk i S-ka 
Liczba stron: 318 

Ocena Księgozbioru: 
8/10


8 komentarzy:

  1. Niedawno skończyłam tę książkę. Chociaż domyśliłam się zakończenia to jednak mi się podobała. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. również lubię kryminały, wiec jestem ciekawa tego tytułu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Specjalnie szukać tej książki nie będę, ale jak się trafi to czemu nie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię kryminały, a ostatnio się przekonałam, że te Polskie są całkiem dobre więc będę miała ją na uwadze :D

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety ciut się zraziłam i przez pewien czas stroniłam, jednak własnie dzięki młodym twórcom odkrywam że co polskie możne być równie dobre.

      Usuń

Copyright © 2014 Ksiegozbiór , Blogger
blog
blog