Drugie dno



Książkę do recenzji otrzymałam od Pani Jolanty Kosowskiej z zawodu lekarki, specjalistki w trzech dziedzinach medycyny. Jak sama mówi swój czas dzieli pomiędzy pracę zawodową, podróże i pisanie. Zadebiutowała powieścią obyczajową „Niepamięć” (2012, Wydawnictwo Bukowy Las). W 2013 roku nakładem Wydawnictwa Novae Res ukazał się thriller „Déjà vu”, w 2014 powieści obyczajowa „Niemoralna gra”, 2015 roku powieść obyczajowa „Nie ma nieba”.  

Wcześniej nie miałam przyjemności zetknąć się z twórczością tej autorki. Powiem szczerze, że od pewnego czasu czytam wyłącznie książki polskich twórców i jestem bardzo pozytywnie zaskoczona, podejściem do tematu jak i stylem. Tak też było i tutaj. 


Sama historia Karoliny jest wciągająca, choć dość zagmatwana. Po traumatycznych przeżyciach główna bohaterka postanawia pozostać we Włoszech a dokładnie w Toskanii. Jej decyzja wydaje się wszystkim irracjonalna. Karolina otrzymuje tajemniczy list, który wzbudza jej ciekawość. Dziewczyna zaczyna wplątywać się w grę nie znając graczy ani zasad.
„Piłka w grze. Nie ufaj nikomu poza mną. Jesteś cudowna.”
Nie będę zdradzać dalszej części fabuły, bo popsułabym Wam fun z czytania. „Drugie dno” to doskonała powieść obyczajowa z elementami, sensacji. Nie do końca zgodziłabym się z pełnowymiarowym romansem, choć rzeczywiście namiętność i uczycie Karoliny i Enrica determinuje jej późniejsze poczynania. 


„Drugie dno” to kontynuacja „Labiryntu obłędu”. Niestety nie miałam przyjemności wcześniej sięgnąć po tą książkę. Na pewno wszystko będzie dla was łatwiejsze, gdy zapoznacie się z wcześniejszą historią, jednak jak dla mnie druga część nie traci w żaden sposób bez znajomości pierwszej.
 

Pod względem samej historii ubranej w otoczkę tajemnicy, gry pozorów z domieszką miłości i namiętności książka ta naprawdę nie ustępuje tym zagranicznym napisanym przez znanych na Świecie autorów. Pani Jolanta Kossowska doskonale wprowadza nas w wykreowany przez siebie świat pokazując piękno Toskanii jej barwy i atmosferę, które przesiąkają każdą stronę.
Powiem szczerze, że "Drugie dno" na pewno przepadnie wam do gustu i nie będziecie czuć się zawiedzeni.
 
Pozdrawiam 
A.

DZIĘKUJEMY SERDECZNIE AUTORCE ZA MOŻLIWOŚĆ RECENZOWANIA KSIĄŻKI

 

INFORMACJE O KSIĄŻCE: 

Tytuł: Drugie dno 
Autor: Jolanta Kosowska 
Data wydania: 30 sierpnia 2017
Gatunek: literatura obyczajowa, romans
Wydawnictwo: Novae Res
Liczba stron: 370

Ocena Księgozbioru: 
8/10


7 komentarzy:

  1. Wydaje się ciekawa, ale jeżeli już zacznę od pierwszego tomu :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z całą pewnością będzie Ci się lepiej czytało gdy zaczniesz od części pierwszej.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Polecam bo była bardzo pozytywnie zaskoczona.

      Usuń
  3. Czytałam Labirynt obłędu, jednakże nie spodobała mi się. W zeszłym roku zdobyłam ją na Targach i zabrałam od razu autograf - teraz trochę żałuję, bo książka nie spodobała mi się, a jak dobrze pamiętam jest imienna dedykacja, a drugiego tomu na pewno nie przeczytam. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście każdy ma swoje preferencje. Mi nie podobał się Musso a prawie wszystkie recenzje zbierał bardzo pochlebne. W tej książce urzekła mnie zagadka, romans ale bez oklepanych wzlotów i westchnień.

      Usuń

Copyright © 2014 Ksiegozbiór , Blogger
blog
blog