Czerwień kości


Dziś chciałam Was zaprosić na trzecie spotkanie z Ann Cleeves i jej Kwartetem szetlandzkim. Znów spotkamy się z dobrze już znanym detektywem Jimmym Perezem, ale tym razem w śledztwie będzie go wspomagał współpracownik Sandy. 



Na jednej z wysepek prowadzone są wykopaliska archeologiczne. Młoda doktorantka Hattie próbuje udowodnić, że na tej ziemi był kiedyś dom bogatego kupca. Pewnego dnia podczas prac prócz starych garnków zostają znalezione kości czaszki. Tej samej nocy ginie właścicielka terenu, na którym są prowadzone wykopaliska. Starsza pani była babcią policjanta Sandy’ego. W momencie śmierci miała na sobie płaszcz Hattie. Czy śmierć staruszki to tylko nieszczęśliwy wypadek czy może zbrodnia z premedytacją? Ale kto mógłby chcieć skrzywdzić starszą panią? 


W tej części autorka nadal odkrywa przed nami tajemnice małych społeczności, ale również skupia się na dokładniejszej analizie psychologicznej swoich bohaterów. Ann Cleeves ponownie dostarcza nam wielu emocji owianych mgłą Szetlandów. W charakterystycznym dla siebie wolnym stylu doprowadza nas do bardzo zaskakującego końca. Ponieważ akcja powieści toczy się nieśpiesznie, więc i ja nie spieszyłam się z czytaniem, ale to uporczywe pytanie „o co tu właściwie chodzi?” towarzyszyło mi przez cały czas. Autorka, co jakiś czas podsyca naszą ciekawość odsłaniając nowe karty i kolejnych bohaterów tego dramatu, myli tropy równie skutecznie jak jej postaci. Chyba po raz pierwszy, czytając kryminał, nawet przez chwilę nie typowałam prawdziwego mordercy jako tego, który faktycznie popełnił zbrodnię. Naprawdę muszę Wam powiedzieć, że takiego zakończenia się nie spodziewałam. 


Jestem bardzo ciekawa czy to tylko mnie tak autorka zaskoczyła, wiec czytajcie i koniecznie dajcie znać ;). 

Pozdrawiam
K.

Za egzemplarz recenzencki dziękujemy




INFORMACJE O KSIĄŻCE: 

Tytuł: Czerwień kości 
Cykl: Kwartet szetlandzki (tom 3) 
Autor: Ann Cleeves 
Data wydania: 13 lutego 2019 
Gatunek: thriller, sensacja, kryminał 
Wydawnictwo: Czwarta Strona 
Liczba stron: 461 

Ocena Księgozbioru: 

7/10

12 komentarzy:

  1. Nie czytałam i nie znam autorki, ale póki co sobie odpuszczę. ;)
    Pozdrawiam. ;**

    P.

    www.zycie-wsrod-ksiazekk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze powiedziawszy pierwsze słyszę, nie znam nawet autorki . Ale skoro dobra ta seria to chętnie sięgnę po nią , tylko w swoim czasie, bo stosik książek do przeczytania ciągle rośnie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie również autorka zaskoczyła, chociaż przyznam, że momentami ten tom mnie nużył. Zawiłości między relacjami wyspiarzy są bardzo wciągające. Cleeves nie ma sobie równych w tworzeniu małomiasteczkowego klimatu :)

    mrs-cholera.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, tempa akcji nie można nazwać zawrotnym ;), ale trzeba przyznać, ze to mylenie tropów troszkę to wynagradza :)

      Usuń
  4. Nigdy wcześniej o niej nie słyszałam ale raczeni nie bede miec jej w planach :)
    Pozdrawiam, Pola https://czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam tej serii, ale czuję się zaintrygowana. 😊

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Ksiegozbiór , Blogger
blog
blog