Uwikłana


Dzięki uprzejmości Wydawnictwa Feeria Young miałam niezwykłą przyjemność poznać kolejną powieść Natashy Preston. To moje drugie spotkanie z twórczością tej autorki. 

„Uwikłana” to historia młodych ludzi, którzy znają się od lat i choć na ich drodze jest pełno zakrętów, które mogą zachwiać ich więzią, trzymają się razem. Główną bohaterką jest Mackenzie, dziewiętnastolatka, która wraz z szóstką znajomych wyjeżdża do letniego domku. Chce dobrze się bawić i cieszyć młodością. Wszyscy nastawieni są na dobrą zabawę suto zakrapianą alkoholem. Tak też się dzieje. Nad ranem jednak okazuje się, że dwójka z nich jest martwa, a podejrzanym jest któreś z pozostającej przy życiu piątki. Makabryczne odkrycie sprawia, że zaczynają być bardziej podejrzliwi wobec siebie. Z ukrycia zaczynają wychodzić skrywane tajemnice. 

"Dwoje z moich przyjaciół ukrywało przede mną wielkie, gigantyczne sekrety. Poprawka-technicznie rzecz ujmując, nie dwoje a czworo. Wiedziałam, że gdybym z kimkolwiek się tym podzieliła, Kyle i Megan znaleźliby się w tarapatach. W końcu ich tajemnice mogłyby zostać uznane za motyw zbrodni." 

Książka Natashy Preston niezwykle przypadła mi do gustu. Autorka bawi się z czytelnikiem, wzbudza ciekawość i chęć odkrycia kto jest sprawcą, przez co książka jest praktycznie „nieodkładalna”. Pochłania się ją w mgnieniu oka. Akcja zwalnia by za chwilę przyspieszyć. Mamy wrażenie, że może uda nam rozwikłać tę sprawę przed bohaterami, jednak autorka nie pozwala nam do końca odkryć prawdy. Tu duży ukłon w stronę pani Preston, bo zakończenie jest FENOMENALNE. Piszę to z wielkich liter, by podkreślić to, co chcę wyrazić. Choć jak wspomniałam wcześniej jest to moje drugie spotkanie z twórczością tej autorki mam wrażenie, że ta powieść jest znacznie lepsza od poprzedniczki. 


Jedyną delikatną rysą na naprawdę dobrym utworze jest postać Mackenzie. Jak na dziewiętnastolatkę po dość dramatycznych przejściach bywa momentami niedojrzała i lekko denerwująca w swojej łatwowierności. Jednak mimo wszystko nie stanowi to aż takiego wielkiego problemu. Za to fantastyczną postacią, choć rzadko pojawiającą się w książce był inspektor Wright. Zawsze wprowadzał nutkę strachu i tajemniczości. 


Sądzę, że czytelników, którzy już poznali twórczość autorki nie będę musiała przekonywać do sięgnięcia po tę nowość, a pozostałych gorąco zachęcam, bo książka pochłania, a zakończenie wbija w fotel. 

Pozdrawiam 

A. 

Za egzemplarz recenzencki dziękujemy:

INFORMACJE O KSIĄŻCE 

Tytuł: Uwikłana 
Autor: Natasha Preston 
Data wydania: 16 stycznia 2019 
Gatunek: literatura młodzieżowa 
Wydawnictwo: Feeria Young 
Liczba stron: 380 

Ocena Księgozbioru: 

8/10 

8 komentarzy:

  1. Po przeczytaniu Twojej recenzji, bardzo się cieszę, że książka już czeka w mojej biblioteczce. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Również miałam ją recenzować, ale do mnie nie dotarła. Po tak pozytywnej opinii rozważę z pewnością zakup, zwłaszcza, że miałam ją czytać c:

    mrs-cholera.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz kryminały to ten z cala pewnością przypadnie ci do gustu mimo iż fabuła dotyczy młodych ludzi.

      Usuń
  3. Muszę rozejrzeć się za tym tytułem...

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam autorki, ale...Recenzja zachęca.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Ksiegozbiór , Blogger
blog
blog