Będziesz moja


Witam serdecznie. Dziś chciałabym Wam przedstawić moje refleksje dotyczące najnowszej książki Natashy Preston „Będziesz moja”. Samej autorki wielu z Was nie muszę przedstawiać gdyż głośno o niej było przy okazji „Skrzywdzonej”, „Uwięzione” czy też serii Silence. 


„Będziesz moja” to książka o sześciorgu młodych ludziach. Jak to bywa wśród studentów w ich życiu króluje beztroska oraz imprezy. Gdy na początku lutego pod drzwiami znajdują kopertę zaadresowaną do jednego z nich z napisem ”Twoje serce będzie moje” sądzą, że jest to przedsmak walentynkowych żartów. Nikt z nich nawet nie przypuszcza, że za tą wiadomością kryje się coś bardziej mrocznego. Strach zaczyna w nich wzbierać, gdy jeden z nich, Sonny, nie wraca do domu. Już wiedzą też, że ktoś obserwuje ich każdy krok. 


Książkę Natashy Preston czyta się niezmiernie szybko i należy ona do tych przyjemnych. Jednak jak już wiecie jestem fanką książek z dreszczykiem, więc trudno mnie w tym względzie zadowolić. Tak też było i tym razem. Niestety nie do końca urzekła mnie ta historia. Sam pomysł był świetny, jednak moim skromnym zdaniem, autorka gdzieś pogubiła się po drodze, przez co przedstawione wydarzenia zaczęły przypominać komedię a nie thriller czy kryminał. Ataki szalonego mordercy stawały się nad wyraz pokazowe i mało realistyczne, przez co niewątpliwie traciła książka. Postacie delikatnie rzecz ujmując infantylne. 


Ja osobiście rozgryzłam pomysł autorki i wiedziałam, kto czai się za postacią niezrównoważonego mordercy, choć nie powiem może być i tak, że uda się Natashy Preston Was zmylić. Książka jednak zasługuje na to by również powiedzieć o niej trochę miłych rzeczy, a mianowicie to, że mimo wszystko jest to dość przyjemnie napisana. Mimo mankamentów wspomnianych powyżej czyta się ją szybko a zakończenie nie jednego może zaskoczyć. Sądzę, że jak najbardziej można dać jej szansę i nie będzie to zmarnowany czas. 

Polecam ją jako miły dodatek do herbaty i koca w listopadowe wieczory z dreszczykiem.

Pozdrawiam 

A.

Za egzemplarz recenzencki dziękujemy:

 INFORMACJE O KSIĄŻCE 

Tytuł: Będziesz moja 
Autor: Natasha Preston 
Data wydania: 31 października 2018 
Gatunek: literatura młodzieżowa 
Wydawnictwo: Feeria Young 
Liczba stron: 310 

Ocena Księgozbioru: 
6/10

6 komentarzy:

Copyright © 2014 Ksiegozbiór , Blogger
blog
blog